برداشت ناقص برخی نخبگان از حقیقت پیچ تاریخی جهان/غفلت از بیانات صریح ولایت

طلــــوع ســتـــــــــــاره

اللهم عجل لولیک الفرج

با سلام ... ورود شمارا به وبلاگ طلــــوع ســتـــــــــــاره خوش آمد میگویم ... برای مشاهده کامل مطالب از آرشیو مطالب وبلاگ استفاده کنید.

چند روز پيش خبري منتشر شد از برگزاري همايشي در اصفهان با موضوع پيچ تاريخي كنوني از منظر رهبر معظم انقلاب ، در ابتدا و با توجه به تيتر مذكور، اين خبر خوشحال کننده به نظر می رسید كه الحمدلله بالاخره نخبگان و خواص ما دست از سر مسائل فرعي برداشته و به اصلي ترين موضوع در نگاه امام خامنه اي(مدظله) رسيده اند ، اما اين خوشحالي ديري نپاييد كه به غمي تاسف آور مبدل شد ، زماني كه محتواي جلسه توسط خبرگزاريها منتشر شد و مشخص شد علی رغم انتظار ، محتوای جلسه با روح بیانات و بشارتهای ولی امرمسلمین(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی قرابت چندانی ندارد...

نگاهی به محتوای جلسه و خلاصه سخنرانی ها مدعوین محترم نشان می دهد که علی رغم طرح برخی مباحث ضروری و قابل تامل اما اصلی ترین موضوع جلسه که همان " پیچ تاریخی" و مفهوم شفاف و صریح آن باشد چه از دیدگاه امام خامنه ای و چه از دیدگاه سخنرانان جلسه مغفول مانده است.


 

هرچند نفس برگزاری چنین جلساتی ارزشمند بوده و موقعیت شناسی دست اندرکاران آن را نشان می دهد که قابل تقدیر است و هرچند طرح مباحث مهمی چون شناخت شاخص‌های قبل و بعد از پیچ تاریخی ، بررسی سیر تاریخی ظرفیت سازی جریان شیعه در حوزه تمدن ، نحوه رسیدن به پیچ تاریخی با مهندسی امام راحل(ره) و مقام معظم رهبری(مدظله) ، بررسی موقعیت ممتاز کنونی کشور که بسترساز طرح مفهوم درخشان پیچ تاریخی می شود ، طرح مباحث مربوط به فتنه هاشمی در انتخابات 88 و سالهای پس و پیش از ان ، تشریح فتنه های احتمالی در انتخابات پیش رو و ... در جای خود ضروری و لازم است اما باید اذعان کرد که بدون پرداختن به موضوع اصلی " پیچ تاریخی" یعنی آغاز دنیایی جدید و تغییر مسیر جهان کنونی مملو از ظلم به جهانی اکنده از قسط و عدل و عبودیت که بنا بر روایات شریف تنها در سایه ظهور حجت حق محقق خواهد گردید و نپرداختن به آنها ، موضوع اصلی همایش ناقص و ابتر است.

چگونه می توان از پیچ تاریخی سخن گفت و از تعاریف کاملاً شفاف و صریح ولی امرمسلمین(مدظله) از پیچ تاریخی که به طور آشکاری به حقیقت مبارک ظهور اشاره دارد ، سخنی به میان نیاورد :

 



" شرائط گيتى حساس و جهان در حال گذار از يك پيچ تاريخىِ بسيار مهم است. انتظار ميرود كه نظمى نوين در حال تولد يافتن باشد.

اين پيچ تاريخى‌اى كه گفتم، عبارت است از تحول از سيطره‌ى چنين ديكتاتورى‌اى به آزادى ملتها و حاكميت ارزشهاى معنوى و الهى؛ اين پيش خواهد آمد؛ استبعاد نكنيد.

بدانيد امروز تاريخ جهان، تاريخ بشريت، بر سر يك پيچ بزرگ تاريخى است. دوران جديدى در همه‌ى عالم دارد آغاز ميشود. نشانه‌ى بزرگ و واضح اين دوران عبارت است از توجه به خداى متعال و استمداد از قدرت لايزال الهى و تكيه‌ى به وحى. بشريت از مكاتب و ايدئولوژى‌هاى مادى عبور كرده است"


آیا نظم نوین جهانی مورد اشاره امام خامنه ای ، تحول جهان از سیطره دیکتاتوریها به آزادی ملتها و حاکمیت ارزشهای معنوی و الهی ، آغاز دوران جدیدی که نشانه واضح آن عبور از مکاتب و ایدئولوژیهای مادی و توجه به خداوند متعال و تکیه بر وحی در کلام معظم له به اندازه کافی گویا و رسا نیست؟

محتوای همایش فوق تا چه اندازه به این مفاهیم و حقایق و بشارتهای بزرگ و روحنواز نزدیک بوده و تا چه اندازه توانسته است نظریات امیدبخش ولی امر مسلمین پیرامون " پیچ تاریخی " را تشریخ و تبیین کند ؟ روح بشارت و نوید حاکم بر بیانات معظم له تا چه اندازه در محتوای همایش مذکور و در میان بیانات سخنرانان محترم دیده می شود؟

حتي اگر ولي امر مسلمين(مدظله) در سخنراني اخير خود در سالگرد قيام 19 دي  نيز به صراحت از رابطه پيچ تاريخي و ظهور سخن به ميان نياورده بود ، قرائن و شواهد بسیاری در فرمايشات  معظم له در طي يكي دو سال گذشته وجود داشته است كه بطور آشکاری از رابطه انكار ناپذير پيچ تاريخي کنونی با ظهور خبر مي دهد :

اگر شما ملت عزيز ما، شما جوانهاى خوش‌روحيه و پرتوان و عازم، در اين راهى كه داريد ميرويد، ايستادگى كنيد، شك نكنيد كه در زمان خود، در زمان متناسب، تمام آمال و آرزوها و داعيه‌ها و شعارهاى ملت ايران نه فقط نسبت به خود اين كشور، بلكه نسبت به دنياى اسلام و امت اسلامى و جامعه‌ى بشرى تحقق پيدا خواهد كرد. هر كارى دوره‌اى دارد، زمانى دارد؛ در زمان متناسب خود، اين آرزوها تحقق پيدا خواهد كرد. ملت ايران به آن نقطه‌اى كه مورد نظر اوست، به دنبال آن حركت كرده است، اهتمام ورزيده است، خواهد رسيد؛ راهش مقاومت كردن است.
آن وقت چه اتفاقى مى‌افتد؟
مسير تاريخ دنيا تغيير پيدا خواهد كرد؛ مسير تاريخ عوض خواهد شد. امروز مسير تاريخ، مسير ظلم است؛ مسير سلطه‌گرى و سلطه‌پذيرى است؛ يك عده در دنيا سلطه‌گرند، يك عده در دنيا سلطه‌پذيرند. اگر حرف شما ملت ايران پيش رفت، اگر شما توانستيد پيروز شويد، به آن نقطه‌ى موعود برسيد، آن وقت مسير تاريخ عوض خواهد شد؛ زمينه‌ى ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنيا وارد يك مرحله‌ى جديدى خواهد شد. اين بسته به عزم امروز من و شماست، اين بسته به معرفت امروز من و شماست.

حال سئوال اينجاست  با وجود روشن بودن مسئله چگونه مي توان پذيرفت در همايشي كه چند روز پس از این فرمايشات روشن ولايت پيرامون ارتباط پيچ تاريخي و ظهور ، در سطح نخبگان و خواص برگزار می گردد تا این اندازه با  موضوع اصلي پيچ تاريخي يعني ظهور بیگانه و غریب باشد؟

آيا برخي نخبگان و خواص ما به راستي توان درك اين حقيقت مبارك آشكار را ندارند يا اينكه برخي ملاحظات نادرست آنها را وادار به سكوت و ديده برهم نهادن كرده است؟

آيا شجاعتي كه يكي از سخنرانان مطرح ، در شب عاشوراي امسال در حضور ولي امرمسلمين(مدظله) علی رغم پیش بینی تهاجمات و تخریبهای ناجوانمردانه ، در طرح صريح و شفاف نزديكي ظهور و لزوم آمادگي جامعه و جوانان براي درک آن به خرج داد ، حجتي نبود براي اين خواص كه به خود آيند و ديدگاههاي صريح ولايت را پنهان نكنند و جامعه اي كه مشتاق و لب تشنه اين معارف هستند را  با انعكاس و تشریح مواضع روشن ولايت در اين زمينه سيراب سازند؟

البته در اين مسئله بحثي نيست كه پرداختن به حساسيتهاي پيچ تاريخي و تشريح شرايط منحصربفرد كنوني نيز از ضرورتهاي محتواي چنين جلساتی است اما چشم پوشي كردن از اصلي ترين مسئله و محور مهم پيچ تاريخي يعني حقيقت درخشان ظهور كه نزديكي تحقق آن به كرات در بيانات بزرگان ديگر در طي سالیان گذشته نيز ديده مي شود ، به هيچ عنوان قابل قبول نيست.

بهتر این بود که این بزرگواران یا موضوع جلسه را بررسی " پیچ تاریخی " از منظر ولی امرمسلمین(مدظله) نمی خواندند و یا اینکه به درستی به آراء و نظرات و بیانات معظم له مراجعه می کردند تا حداقل در برآورد کلی همایش زیاد به بیراهه نرفته باشند ، نیم نگاهی به آخرین بیانات امام خامنه ای(مدظله) پیرامون پیچ تاریخی که در نیمه دوم ماه قبل ایراد شد ، نشان می دهد که معظم له به طور آشکاری از عبارت مهم بسیار " پیچ تاریخی" رمزگشایی کرده است:

... مسير تاريخ دنيا تغيير پيدا خواهد كرد؛ مسير تاريخ عوض خواهد شد. امروز مسير تاريخ، مسير ظلم است؛ مسير سلطه‌گرى و سلطه‌پذيرى است؛ يك عده در دنيا سلطه‌گرند، يك عده در دنيا سلطه‌پذيرند. اگر حرف شما ملت ايران پيش رفت، اگر شما توانستيد پيروز شويد، به آن نقطه‌ى موعود برسيد، آن وقت مسير تاريخ عوض خواهد شد؛ زمينه‌ى ظهور ولىّ‌امر و ولىّ‌عصر (ارواحنا له الفداء) آماده خواهد شد؛ دنيا وارد يك مرحله‌ى جديدى خواهد شد...



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ دو شنبه 9 بهمن 1391برچسب:,

] [ 11:32 ] [ حسیــــــــن ]

[ ]

مجله اینترنتی دانستنی ها ، عکس عاشقانه جدید ، اس ام اس های عاشقانه